Wygrana w konkursie Pracownia kompetencji cyfrowych organizowanym w ramach projektu NASK

Uczniowie klas 1-8 Szkoły Podstawowej w Starej Wsi w konkursie "Pracownia Kompetencji Cyfrowych" wygrali przenośny zestaw złożony z 16 laptopów wraz z systemem operacyjnym i oprogramowaniem NetSupport School, szafy do przechowywania urządzeń, monitora interaktywnego ze stojakiem oraz access pointa Wi-Fi.

Konkurs, w którym mogły brać udział wszystkie szkoły w Polsce został ogłoszony na początku czerwca.Na ogólnopolski  konkurs zgłoszono w czerwcu  3075 projektów. Uczestnicy mogli startować w 3 kategoriach wiekowych, a dla każdej z nich przygotowano inne zadanie. Wspólnym motywem było zrealizowanie wskazanego kursu e-learningowego dotyczącego bezpieczeństwa w sieci przez jak największą liczbę uczniów, a następnie przygotowanie pracy w oparciu o zdobytą wiedzę.

W klasach 1-3 przeprowadzono zajęcia z modułu kursu „Internetowa szkoła słonia Spacjusza”, pt. „Internet to nie wszystko”. Przygotowano prace konkursowe, projekty kolorowanek, dotyczące aktywności, które można realizować w internecie (online)  i poza nim (offline), aby zachować równowagę cyfrową.

W klasach 4-6 zrealizowano moduł kursu „Przygody Profesora i N@tki, czyli jak mądrze korzystać z internetu”, pt. „Uprzejmy internauta” oraz przygotowano plakat z hasłem promocyjnym, dotyczącego zasad właściwego zachowania w sieci (netykiety) i sposobów reagowania na trudne sytuacje online (np. hejt, agresja ze strony innych użytkowników). Klasy 7 i 8 zrealizowały moduł kursu Bezpieczni w sieci Cyberzagrożenia. Nie wpadnij w sieć przestępcy”. Uczniowie przygotowali także  hasła kampanii w mediach społecznościowych kierowanej do nastolatków wraz z przykładowym postem (treść i grafika)

Drużyny z całej Polski rywalizowały o mobilną pracownię komputerową dla swojej szkoły. Bardzo jesteśmy zadowoleni z wygranej. Wygrana nowoczesna pracownia służy uczniom w rozwijaniu swoich zainteresowań, wzbogacaniu wiedzy, pracy na lekcjach.

                                                                                                                                                                             autor Gabriela Pyś